Hong Kong & Macao - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Luuk Bosch - WaarBenJij.nu Hong Kong & Macao - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Luuk Bosch - WaarBenJij.nu

Hong Kong & Macao

Blijf op de hoogte en volg Luuk

15 Januari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Twee korte stedentripjes zitten er ondertussen alweer op! 2 Dagen en Nachten in Hong Kong en een nacht in Macao. Een nacht waarop mijn leven niet drastisch veranderde, maar hierover later meer.

Eerst nog even een stukje over de filipijnen. In de filipijnen waren ze bij het busbedrijf zo slim om mijn schone was (met al mijn warme kleren) in de verkeerde bus te zetten. Ze zouden het nu wel een dag later opsturen naar het hostel waar ik verbleef. Zij het niet zo dat ik daarvoor al een vlucht naar Manilla had, dus naar een ander eiland ging! Op hoop van zegen toch wat geld achter gelaten, zodat het hostel het met luchtpost naar mijn hostel in Manilla kon sturen waar ik echter maar 24 uur zou blijven! Vrijwel onmogelijk dachten wij! maar de volgende dag stond er voor vertrek een pakje voor ons klaar! Wat een geluk! Wat in Hong Kong is het namelijk 20 graden overdag en 's avonds nog een stuk kouder.. Nu denken jullie, Luuk, Dat is lekker! Je moest eens weten hoe koud het hier is! Maar ik ben al maanden niet meer in een gebied geweest waar het kouder is dan 28 graden! (op een incidentele berg na) en met alleen maar shirtjes zou dit toch wat te veel van het goede zijn geweest!

Aangekomen in Hong Kong met trui was het gelijk tijd voor een stapavondje. We hadden namelijk maar twee nachten en voor een daarvoor had ik een all you can drink groupon gekocht en voor de andere had ik toch wel een enorme aanrader gekregen. Geen tijd om te verliezen dus. Echter eerst werden we overspoelt door Hong Kong. Ik ben Bangkok gewend, maar hier is het nog veel drukker op straat en het leven lijkt nog veel sneller te gaan. Wat een heerlijke stad. Jammer dat de prijzen iets hoger zijn. De all you can drink was een succes overigens. We belandde in een erg klein barretje dat bijna onmogelijk was om te vinden en na de nodige biertjes, een vreemde politie inval, valse karaoke zijn we naar de echte clubs geweest. Als je vervolgens bij de 24H macdonalds aankomt en ze verkopen geen burgers meer en alleen maar het ontbijt weet je dat je de volgende dag de lul bent, aangezien we geen tijd te verliezen hadden voor het sightseeing

• 15 Januari 2013 - 14:43

Marja Bosch:

hoi Luuk,

zonder geluk vaart niemand wel, het pakje kwam op tijd!!
    dat was geluk hebben.
    Hong Kong nog drukker dan Bangkok, opletten dus

in Nederland is het koud. Er lag vanmorgen een laag sneeuw. De wegen waren slecht berijdbaar.
    De vader van tante Annet, bijna 97 jaar oud is na een kort ziekbed gestorven, hij werd vanmorgen begraven in Dinther.

groetjes mam

• 16 Januari 2013 - 09:43

Maria:

Daar heb je geluk gehad want kou lijden is erg hier is het mooi wit het is weer schaats gekte in nederland
    Voor jou nog een heel fijn verblijf in die landen
    Je zult af moeten kikken in nederland want zo snel is het hiet niet
    Heb jegeen moeite met al die mensen en die drukte ,want jij komt ook nog eens op plekken waar de toeristen niet komen
    Wat een ervaring ben jij als je terug komt rijkerben benieuwd naar je verhalen
    Nog heel veel avonturen voor de komende weken