Like a virgin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Luuk Bosch - WaarBenJij.nu Like a virgin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Luuk Bosch - WaarBenJij.nu

Like a virgin

Blijf op de hoogte en volg Luuk

02 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Ok! Na een paar hectische dagen dan toch maar een keer beginnen aan het schrijven van een blog voor al mijn lieve vriendjes, vriendinnetjes en familie. Voor diegene die geen zin hebben in een lang verhaal, zal ik starten met een korte samenvatting. Het is hier fantastisch. Ik had het mijzelf gewoon niet beter kunnen wensen!

Ok, maar first things first. Ik had het briljante idee, dat als ik de avond voor mijn vlucht niet zo veel zou slapen, ik veel zou kunnen slapen in het vliegtuig en fit zou aankomen in Bangkok. Echter heb ik mij daar een beetje op verkeken en dat is nog een understatement. Ik heb zelden zo slecht geslapen als de nacht in het vliegtuig. Gelukkig had ik een leuk Frans buurmeisje met wie de tijd gelukkig toch nog redelijk snel ging! Vooral hartelijk gelachen om het feit dat mijn lampje een beetje vreemd geplaatst was waardoor het precies in het gezicht scheen van het ietwat mollige ventje in de stoel voor mij, dus dat ik zijn hele nacht rust zou kunnen verstoren (blijkbaar kunnen andere mensen wel slapen in het vliegtuig) door het lampje gewoon af en toe aan en uit te klikken.
Eenmaal in Bangkok aangekomen begint je eerste echte avontuur. Het verkeer. Ik heb vanaf het vliegveld een taxi genomen en de dingen die je onderweg ziet zijn echt bizar. Je kijkt je ogen uit. Zoals vrachtwagens die na het missen van een afslag op de snelweg een stukje achteruit rijden, zodat ze hem toch nog kunnen halen. Van het vliegveld tot de binnenstad rijdt je voor 30 minuten tussen de wolkenkrabbers. Als je dat voor het eerst ziet denk je. Oh, dan zal ik er wel bijna zijn. Niet dus. Deze stad is zo immens. Overigens was er een tvscherm in de taxi en stond er een concert voor Madonna op. Echt grappig genoeg was het eerste nummer wat ik meekreeg: “Like a Virgin” wat nogal toepasselijk was!

Voordat ik naar mijn permamente onderkomen kon moest ik eerst een tweetal nachten ergens anders overnachten. Daarvoor had ik met een zweedse kerel (hele relaxe kerel) afgesproken om een kamer te delen in een hotel met een fantastisch zwembad op het dak. (zie foto’s)
Het eerste moment dat ik daar dan ook in het zwembad zat voelde het echt als paradijs.

De eerste dag ook maar gelijk mijn eerste tuktuk ritje mee gemaakt. Wat is dat fantastisch. Mensen rijden hier als idioten. Er zijn achtbanen die minder spannend zijn dan een ritje in een tuktuk.
Ondanks jetlag en weinig slaap toch op stap geweest. De cultuur verschillen zijn soms zo groot. Op een gegeven moment besloten ik en een nederlands meisje dat het tijd was om de tafels te gaan dansen (wat nogal duidelijk niet de bedoeling was, aangezien het een erg chique club was), maar in plaats van dat we eruit werden gegooid, vroeg de bewaking of we eraf wilde komen en boden gewoon meermaals hun excuses hiervoor aan.

Echter zijn er ook mindere dingen aan thailand. Zoals de grote armoede. Je vraagt je echt af waar deze mensen van leven. Zoals mijn taxi rit van vliegveld naar hotel. Het duurde ongeveer 40 minuten, en is 30 kilometer en hiervoor betaalde ik 500 baht (12 euro). Hiervan is 100 tol geld, dus na benzine kan de chauffeur nooit veel over houden. Het vreemde is dat ik nog niets eens met hem had onderhandeld, dus waarschijnlijk nog te veel heb betaald ook. Ergens voelt dat onderhandelen wel een beetje vreemd. Het gaat om zulke kleine bedragen bij zulke armen mensen. Mijn taxi chauffeur kwam eigenlijk niet uit bangkok, maar hij werkte hier. Zijn eigenlijk woonplaats was op 2 uur rijden, dus ik vroeg hem of hij elke dag op een neer reisde of alleen in het weekend. Het antwoord was dat hij alleen met nieuwjaar terug naar huis ging! Wat stellen mijn 5 maanden feesten en reizen dan nog voor? Het onderhandelen voelt daarom wel een beetje als een zwerver 2 euro geven en aan hem vragen of je er 1 van terug mag omdat je 2 toch wel wat veel vindt.
Vandaag ben ik ingecheckt in het hotel waar ik de komende 5 maanden ga verblijven. Het ziet er echt prima uit. Ik deel mijn appartement met een zweed, een oostenrijker die in Rotterdam studeert en nog een oostenrijker. Het gave is dat er in hotel ongeveer 50 exchange studenten zijn en iedereen echt enorm relaxt en aardig is. Als ik eerlijk ben heb ik nog niemand ontmoet waar ik het niet mee kan vinden, behalve een Nederlands meisje..

Ik ben nu vast en zeker weer een boel vergeten, want je belandt hier van avontuur in avontuur. Zoals het ontbijtbuffet wat enorm uitgebreid was. Zoals groene curry en 10 andere buffet gerechten. Waarschijnlijk heb je bij een thais restaurant in Nederland minder keuze, daarnaast was er een chef die vers voor jou je ommeletje bakt met ingredienten naar keuze.

Natuurlijk mag ik ook de shopping malls niet vergeten. Wat een belevenis. Foto’s volgen want het is heel erg tof! Vandaag en morgen zijn wat rustigere dagen, aangezien het boedhistische feestdagen zijn, waarop je nergens alcohol kunt kopen, dus het wordt nu eens tijd dat ik iets van de stad ga zien en een beetje kan gaan bijslapen!

Ps. Ik hoop dat Ilse(of een ander Nederlands meisje dat denkt dat het over haar ging) dit leest en nu voor ongeveer 2 alinea’s over de zeik was.

  • 02 Augustus 2012 - 22:09

    Dennie Hoedemakers En Zijn Chick:

    Klinkt goed maat, alleen hou dat flirten lekker voor jezelf en je chick! Laura vindt dat je je onderbroekje wel vaak aan moet doen, zo dat je extra vaak aan ons kan denken.

    We kijken uit naar je volgende verslag,
    Dennie en Laura

  • 02 Augustus 2012 - 22:11

    Dennie:

    ps. We zien je foto's niet jungehhhhhhhhhh

  • 02 Augustus 2012 - 22:24

    Marja Lunenburg Bosch:

    Leuk en mooi verslag, je geniet ervan en groot gelijk. Ik blijf je volgen

  • 02 Augustus 2012 - 22:54

    Henk En Clazien:

    leuk verslag, zet de bloempjes maar buiten, geniet ervan en tot het volgende verslag Henk en Clazien

  • 02 Augustus 2012 - 22:58

    Lucas :

    Dat briljante idee van het niet slapen voor de vliegreis kwam toch niet van een rode kameraad?
    En ja ik gebruik een alias op internet.

  • 03 Augustus 2012 - 07:22

    Maria:

    Geniet maar van dit avontuur super dat dit tegenwoordig allemaal kan ik zou het vroeger wel gewilt hebbeen ,maar mijn avontuur was van limburg naar brabant kun je voorstellen hoe klein de wereld in mijn tyd was
    luuk maak er iets moois van hoop dat je er veel van leerd gr ome rien. Tanta maria

  • 03 Augustus 2012 - 10:32

    Maarten:

    Die boy ook chickies hosselen via zijn waarbenjijnu hoor! haha. veel plezier man!

  • 04 Augustus 2012 - 12:04

    Pat:

    Waar zijn hier de wilde verhalen dan? Haha leuk verslag verder. Al een beetje aardig kunnen stappen daar?

  • 07 Augustus 2012 - 21:27

    Cor Van Daal:

    He Luuk lekker luchtig geschreven is gemakkelijk te lezen, nog veel plezier daar in Thailand en doe er je voordeel mee. Gr.Ome Cor en Tante Liesbeth

  • 20 Augustus 2012 - 14:28

    Heleen:

    haha lekker hoor Luuk;)

  • 06 September 2012 - 18:11

    Ome Ben:

    leuk om iets horen over het verloop daar zo ver weg
    geniet er nog maar van we houden ons po de hoogte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Bangkok!

Mijn exchange periode aan Chulalongkorn University in Bangkok!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2013

Hong Kong & Macau (deel 2)

15 Januari 2013

Hong Kong & Macao

14 Januari 2013

filipijnen

31 December 2012

Borneo

27 December 2012

indonesië
Luuk

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 27631

Voorgaande reizen:

30 Juli 2012 - 21 December 2012

Bangkok!

Landen bezocht: