Makhengensten op reis! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Luuk Bosch - WaarBenJij.nu Makhengensten op reis! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Luuk Bosch - WaarBenJij.nu

Makhengensten op reis!

Blijf op de hoogte en volg Luuk

11 December 2012 | Thailand, Chiang Mai

Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst een verslag heb getypt, maar door het ongelukkige en vooral bijzondere feit dat ik op het moment geen paspoort heb(hierover later meer) zit ik een paar dagen vast in Kuala Lumpur. Het Cruyfiaanse gezegde elk nadeel heb zijn voordeel blijkt echter wederom waar, want hierdoor heb ik nu wel alle tijd om te vertellen over de afgelopen anderehalve maand!

Laat ik bij het begin beginnen. Nadat Pap, Mam en Rik mij na twee geweldige weken hadden verlaten, was het enkele dagen later alweer tijd voor een nieuwe gast uit het Nederland. Mede Makhengst Niels Koek. Aangezien Niels de de dag van de Full moon party aankwam in Thailand en hij deze toch zeker niet wilde missen besloten we te meeten op Koh Phangan. Nu is het noodzakelijk om gedurende de full moon voor 5 dagen een accomodatie te boeken (en dus betalen), ook al blijf je er maar een. Echter hier had ik een briljante oplossing voor. Aangezien ik laatste keer toch niet had geslapen tijdens de fullmoon zouden we ook best zonder kunnen om vervolgens de volgende dag de eerste ferry naar Koh Tao te nemen. Echter hierbij was ik uit gegaan van een ceteris paribus situatie. Feit was dat ik mij gedurende die dag voor het eerst echt hondsberoerd voelde. Na een tweetal ibuprofen ging het echter wel weer beter en Niels kwam speciaal voor dit feest naar Koh Phangan, dus feesten zouden we.
Een meer dan memorabele avond gehad(blijkt dat kleine details een groot verschil kunnen maken. Op de eerste full moon had ik het woord free op mijn rechter biceps and Hugs op mijn linker, deze keer had ik het geheel op mijn borst laten verfen, met als groot verschil dat ik de eerste keer kon kiezen aan wie ik dat wilde laten lezen en dus recht had op free hugs en wie niet, en de tweede keer.. niet..), echter om 5 uur waren we beiden gesloopt. (Niels had net 24 uur gevlogen) Geen probleem, dan ga je toch naar bed.. Oohja, die hadden we dus niet.. Dus we hebben heerlijk op he strand geslapen voor een uurtje..
Gelukkig voor ons ken ik een engeltje op Koh Phangan. De eigenares van het resorts waar ik de vorige keer ben gebleven (en alle kamers had geboekt voor alle exchange studenten) herinnerde mij nog en was extreem blij mij te zien. Wat resulteerde in gratis eten en drinken, plek om onze backpack op te slaan en een bungalow, aangezien sommige mensen om 6uur in de ochtend uit checkten (ze zat helaas al volgeboekt, anders had ik er ws wel een voor de hele nacht gekregen)
Dus na een kleine powernap hebben we de zonsopgang gezien, nog even kort gefeest en daarna heerlijke onze gratis bungalow opgezocht.

De volgende middag de boot naar Koh Tao gepakt. Mijn enthousiasme over scubaduiken werd blijkbaar aanstekelijk want ook Niels wilde graag zijn Open Water cursus doen en gedurende de tijd dat hij zijn Open Water heb ik mijn advanced gehaald. De advanced cursus bestaat uit vijf duiken.
De Bouyance Duik: Deze is waarschijnlijk het belangrijkst, maar wel het minst leuk om over te vertellen. Bouyance is eigenlijk je balans onderwater en als je het goed beheerst hoef je alleen de horizontale beweging energie te verspillen (en dit is belangrijk voor je lucht gebruik en dus je maximale tijd onderwater) en kun je voor alle verticale beweging gebruik maken van meer of minder lucht in je longen. Bij perfecte beheersing kun je dus heerlijk stil hangen in het water en je favoriete dingen gewoon net wat langer en van nog dichterbij bekijken.
De Navigatie Duik: Na je openwater ben je al bevoegd om te duiken met alleen een buddy en dus zonder gids, echter is dit bijzonder niet aan te raden, omdat je gegarandeerd verdwaalt. Gedurende je advanced leer je werken met een duikcomputer en compas en in het bijzonder gedurende deze duik. Waar je normaal gesproken gewoon achter je gidszwemt, laat deze je nu halvewege de duik alleen met je buddy en moet je zelf de weg terugvinden.
De Nachtduik: Logisch, je gaat duiken in de nacht met een zaklantaarn. Extreem gaaf, je bent echt op een soort zoektocht naar vissen en je ziet andere dingen dan overdag. (veel vissen jagen 's nachts, dus ik heb een paar vissenleventjes beeindigd zien worden) Een ander bijzonder ding is glow in the dark plankton. Als je je lampen uitdoet is het compleet donker. Echter als je je armen beweegt komt er een groende gloed van af.
Dan hebben we nog de schipwrak duik en de diep duik. De eerste heb ik gedaan in de buurt van een oud marine schip (inclusief grote kanonnen) en bij de tweede ga je tot een diepte van 30 meter (ipv 18)
Na deze dagen ben ik er zeker van dat Koh Tao mijn favoriete plek in Thailand is. Alles is er zo relaxt en je avondmaal eten op een thaiskussen met uitzicht op de oceaan is fantastisch.

Na Koh Tao zijn we een aantal dagen in Bangkok geweest. Deze stonden vooral in het teken van uitgaan en voor verdere verhalen verwijs ik u door naar doorzak avondjes in de kroeg. Enige wat ik over deze dagen op papier wil zetten is dat we naar het Wk Zaalvoetbal zijn geweest, wat leuker was dan verwacht. Ookal hadden we geen voorkeur voor een van de landen, de spanning was toch ook voor ons om te snijden!

Na Bangkok was het tijd om te ontnuchteren (of poging tot) in het hoge noorden van Bangkok. Provinciestadje Chiang Mai. Hier hebben we een tweedaagse jungle trekking gedaan en ondanks onze laag gespannen verwachtingen (het zal vast vet toeristisch zijn en we lopen vast over geasfalteerde paden), was het eigenlijk bijzonder leuk en moeilijker dan verwacht. Gelukkig waren ik en Niels bijzonder goed voorbereid met een (lichtgevend speelgoed) zwaard om alle wilde tijgers op afstand te houden. De nacht brachten we door in een hutje bij een lokale bergstam, waar het zwaard de sensatie werd bij de lokale kleuters en peuters.
Daarnaast hadden we ook bijzonder veel geluk met onze groep en hebben we bijzonder leuke dagen gehad met als afsluiting wildwater raften (natuurlijk heb ik mijn taak als man volbracht door alle vrouwen in het water te gooien)
En jammer genoeg kwam er kort daarna ook een eind aan Niels zijn tijd in Bangkok.
Nu kom ik tot te conclusie dat ik over deze kleine 2 weken al een enorm verslag heb geschreven, dus ik zal deze anderhalve maand, maar even in leesbare stukjes verdelen!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Bangkok!

Mijn exchange periode aan Chulalongkorn University in Bangkok!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2013

Hong Kong & Macau (deel 2)

15 Januari 2013

Hong Kong & Macao

14 Januari 2013

filipijnen

31 December 2012

Borneo

27 December 2012

indonesië
Luuk

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 14886
Totaal aantal bezoekers 27627

Voorgaande reizen:

30 Juli 2012 - 21 December 2012

Bangkok!

Landen bezocht: