Vaarwel Bangkok, Hallo Wereld! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Luuk Bosch - WaarBenJij.nu Vaarwel Bangkok, Hallo Wereld! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Luuk Bosch - WaarBenJij.nu

Vaarwel Bangkok, Hallo Wereld!

Blijf op de hoogte en volg Luuk

11 December 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ok, Na het vertrek van Niels waren mijn laatste weken in Bangkok aangebroken en helaas wordt het semester ook in Thailand met tentamens afgesloten. Echter heb ik ditmaal niet gestudeerd in een stoffige bibliotheek. Het leek ons namelijk een bijzonder goed idee om een studietripje naar de westkust te maken.

Eerste stop. Patong, Phuket. Het toeristische van het toeristische en vooral bekend vanwege haar sextoerisme. Ik en mijn twee reismetgezellen wilde het graag een dag/nachtje zien om daarna zo snel mogelijk weer verder te reizen. Van een vriend hadden we gehoord dat we naar een bar moesten gaan en daar zijn naam moest vertellen tegen de bartender en zoals verwacht resulteerde dit in een hoop gratis drankjes. Deze drank hadden we zeker nodig om ons niet heel erg ongemakkelijk te voelen in deze stad, die vol zit met travisitieten, ladyboys en heel maar dan ook heel erg veel hoeren. Je hebt er letterlijk een bazaar ter grote van een voetbalveld vol met hoeren.
Hun werk is geld verdienen aan oude engelse mannen en jonge kerels zoals ons zich ongemakkelijk te laten voelen. Wij echter als ervaren Bangkokkers laten ons niet zo gemakkelijk meer afschrikken (ik ben in een club geweest die cockadoo heet) dus we draaiden de rollen om deze avond. Het waren dit keer de protistuees die zich ongemakkelijk voelden terwijl ze omringd werden door drie (goed) dansende jongens. Deze avond ook de nodige potjes vier op een rij verloren tegen een aantal. (dat zet je toch aan het denken) om de volgende ochtend wakker te worden met vlees in mijn bed. Nu bedoelen mannen hier meestal een vrouw mee.. In mijn geval was het letterlijk een cheeseburger, waar ik vast grote plannen mee had, maar waar slaat toch eerder toe sloeg dan verwacht.
Het kan echter erger, een van mijn reismaatjes werd namelijk wakker met een paar flinke wonden in zijn zij. zij stonden wild te plassen toen bewaking eraan kwam en blijkbaar kun je niet wegrennen als je broek nog op je enkels hangt. Weer wat geleerd.

De volgende dag zijn we naar Koh Phi Phi gegaan. Enorm toeristisch, maar desondanks niet minder leuk. Naast de gebruikelijk beachparties met als climax een gebruikelijke stortbui op het eind (maar dan is het juist alleen maar gaaf), zijn hier nog een aantal andere vertelenswaardigheden. Een daarvan is mijn duiktrip, waarop ik mijn eerste haai heb gezien. Ofja, Haaien.. Een drietal blacktip reef sharks van ongeveer 2 meter!

Daarnaast hebben we "the" beach uit the film The Beach gezien. Wat op dit moment zeker geen verlaten paradijsje meer is en tot slot is er de Reggae bar. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden was de sfeer hier zeker niet vredeslievend. In het midden van de bar staat een box ring, waarin toeristen tegen elkaar kunnen thai boxen. Om mensen te overtuigen om dit daadwerkelijk te doen krijg je er een gratis bucket voor terug. Ik heb het zelf niet gedaan, maar dronken toeristen die met elkaar vechten is bijzonder goed vermaak!

Na vier dagen Koh Phi Phi moesten mijn vrienden terug naar Bangkok, omdat zij een week eerder hun eerste tentamen hadden. Ik besloot er nog een paar dagen Railay aan vast te plakken. Railay is bekend vanwege zijn prachtige rots formaties langs de kust en het is dan ook een van de beste plekken in de wereld om te kunnen rotsklimmen. Dit kon ik dan ook zeker niet aan mij voorbij laten gaan. Jammer genoeg kwam ik wat ziekjes aan (buikgriepje) en had ik mijn trip al geboekt. De ochtend van de trip had ik 24 uur niets gegeten en na 2 klimmen was ik dan ook jammer genoeg helemaal op. Mijn eerste klim was wel gelijk tot 25 meter. Omdat ik de enige was die zich die dag voor de beginnersklas had ingeschreven zat ik met twee ervaren klimmers in de groep en waarschijnlijk de beste klimmer van Railay was mijn instructeur, dus toen bleek dat de makkelijke lagere klimmen al bezet houden, besloot de instucteur maar gelijk voor deze te gaan! Ondanks dat ik totaal niet fit was was het wel enorm gaaf. Railay is de eerste plek waar ik ben geweest waar er maar 12 uur per dag elektriciteit is, maar ondanks het ontbreken van de meeste luxe heeft het zeker zijn charme met bovendien het mooiste strand wat ik tot nu toe heb gezien!

Na deze korte studietrip volgde tentamens en de nodige vaarwel feestjes. Beiden heb ik overleefd..

Nu is het tijd om Thailand te verlaten. Met mijn kamergenoot Robin ben ik naar het zuiden vertrokken. Op naar Maleisie. Maleisie is een prachtige mix van verschillende culturen. 60% is Malay, 30 % chinees en 10% indisch en daarnaast heeft ook de koloniale periode zijn invloeden achter gelaten. Dit resulteerd in een mooie mix in bouwstijlen, mensen, maar vooral in een erg goede keuken! De restaurants zien er vaak niet uit, maar het eten is fantastisch en goedkoop. Zo heb ik na wat getwijfel een fishead soep besteld. Er dreef letterlijk een vissenhoofd in mijn soep, maar het was overheerlijk!
Onze eerste stop was penang, met het koloniale georgetown en een schitterende chinese tempel. Echter toen wij 's avond bij een bar aan de praat raakten met 2 weekendtoeristen uit Maleisie, kwamen wij erachter dat de bekende DJ Avicii te volgende dag in Kuala Lumpur zou optreden. Nadat veel van onze vrienden (hij is zweeds) naar de afscheidstournee van the Swedish House Mafia waren geweest en onze facebooks er jaloersmakend mee vol hadden gespamd konden we deze kans niet laten lopen. Dus met kater onze spullen bij elkaar geraapt de volgende ochtend en de eerste bus naar Kuala Lumpur gepakt. (jammer genoeg dit zo haastig gedaan dat mijn paspoort niet tot die spulletjes behoorde)
In kuala lumpur bleek dat het concert 80km buiten de stad was op het formule 1 circuit. Aangezien openbaar vervoer ontbrak kostte het ons best een tijd om daar te komen, maar uiteindelijk toch gehaald.

Echter daar aangekomen bleek het in de middle of nowhere te zijn zonder naburige hotels of hostels. Gelukkig waren er nog wel kaartjes! Wij naar binnen in de hoop dat daar kluisjes zouden zijn voor onze reusachtige backpacks, zodat we los zouden kunnen gaan gedurende het concert. Dit bleek niet het geval. Na een hoop gevraag en gesmeek hebben we uiteindelijk onze tas bij een van de barren achter kunnen laten. Wat volgde was een briljante avond. Op de eerste rij bij Avicii!

Echter na het concert moesten we nog steeds een slaapplek vinden en vooral daar komen bleek lastig. Een taxi was 50 euro, dus we besloten te wachten op andere om de taxi mee te delen. Echter de meeste locals zijn moslim dus een bob is niet moeilijk te vinden en er waren dus geen mensen die een taxi nodig hadden behalve wij. Gelukkig hadden we tijdens het concert een paar aussies ontmoet en nu hadden wij het geluk dat een van hun een auto had en net iets later naar buiten kwam dan wij! Gratis ritje terug naar Kuala Lumpur!

In Kuala Lumpur kwam ik erachter dat ik paspoort loos was. Gelukkig was hij gevonden bij het hostel! En het hostel waar ik nu verblijf heeft ook een hostel in Penang en de manager daarvan zou sowieso naar Kuala Lumpur komen dus die zou het wel even meenemen. Zou.. Want nadat ik de avond ervoor nog was verteld dat hij al onderweg was bleek de volgende ochtend dat hij nog in penang was. Jammer genoeg was mijn vlucht die avond. Shit happens, het was tot slot van rekening mijn eigen schuld en ik kreeg ook een gratis extra nacht. De volgende dag zou hij er om 5 uur zijn. Wederom zou.. weer een gratis extra nacht en weer de belofte dat hij er morgen is, zodat ik mijn reis kan hervatten op Bali en Lombok.
Het is hier overigens geen straf om nog wat langer te blijven. Het hostel is veruit het beste wat ik ooit heb gezien en beter dan de meeste 3 sterren hotels en de stad is leuk.

Na Bali zal ik mijn kerst doorbrengen in Singapore, om vervolgens een paar dagen op Borneo door te brengen. NYE en de daaropvolgende anderhalve week in de filipijnen om af te sluiten met Hong Kong, Macau en Vietnam, voordat ik nog 2 allerlaatste nachtjes in Bangkok heb.

Nu zijn jullie weer helemaal up to date!

  • 08 Januari 2013 - 10:25

    Marja Van Daal:

    mooiste strand
    lekker eten van Maleisie
    concert in de middel of no where met de bekende dj

    een riskant goed afgelopen paspoortavontuur!
    soms is geluk bij een ongeluk goed uit

    op naar Singapore, Borneo, Filipijnen etc.

    groet Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Bangkok!

Mijn exchange periode aan Chulalongkorn University in Bangkok!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2013

Hong Kong & Macau (deel 2)

15 Januari 2013

Hong Kong & Macao

14 Januari 2013

filipijnen

31 December 2012

Borneo

27 December 2012

indonesië
Luuk

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 27627

Voorgaande reizen:

30 Juli 2012 - 21 December 2012

Bangkok!

Landen bezocht: